آدرس:سمنان،کوی مدیران، تقاطع خیابان 4 فصل اصلی و دی، مجتمع حوزوی الزهرا، مدرسه علمیه عصمتیه سمنان. تلفن:33433405

Download: _1.pdf

در حال دریافت: _1.pdf معرفی اجمالی واحد آموزش مدرسه علمیه عصمتیه سمنان

معاون آموزش مقطع دیپلم: سرکار خانم پیروز

معاون آموزش مقطع سیکل: سرکار خانم نوری

همکاران آموزشی: آمنه نوبخت - خیرالنساء یعقوبی

نظام آموزشی– تربیتی با حفظ اصول اساسی حوزه ها ی علمیه تشیّع، متناسب با ویژگی ها ی اختصاصی بانوان ونیازهای جامعه طراحی شده است. یكی از ویژگی های این نظام، طراحی آن در قالب مقاطع تحصیلی كوتاه مدت و هدفمند است كه اهداف كلان آن انتظار می رود در مقاطع و مراحل مختلف تحقّق یابد. از جمله ی این اهداف عبارتند از:

تربیت خواهران دینشناس، صاحبنظر، متخلِّق به اخلاقِ اسلامی، توانمند در تبلیغ، ترویج آموزه های دینی و دفاع از باورها و ارزشهای مکتب حیات بخش قرآن واهل بیت (علیهمالسلام)، تدریس، تحقیق، تألیف، مدیریت فرهنگی و نیز پاسخگو به نیازهای علمی- معرفتی واخلاقی بانوان.

این نظام آموزشی در مدرسه علمیه عصمتیه سمنان در مقطع تحصیلی سطح دو(کارشناسی) برای دوگروه از داوطلبان و با توجه به سطح علمی آنها با برنامه تحصیلی مستقل، طراحی واجرا می شود:

الف)برنامه تحصیلی ویژه داوطلبانی که با مدرک سوم راهنمایی وارد حوزه می شوند. این برنامه مشتمل بر 266واحد درسی است و حداقل در هفت سال اجرا می شود.

ب) برنامه تحصیلی ویژه داوطلبانی که با مدرک دیپلم و بالاتر وارد حوزه می شوند. این برنامه مشتمل بر 190واحد درسی است و حداقل در پنج سال اجرا می شود. دراین مقطع، امكان تحصیل به صورت حضوری(تمام وقت وپاره وقت) و نیمه حضوری وجود دارد.

به دانش آموختگان این مقطع پس از موفقیت در مراحل علمی، اخلاقی و مهارتی مدرک تحصیلی سطح دو(کارشناسی)اعطا می شود.

اجرای دوره ها و شیوه های متنوع آموزشی:

تاسال1387 برنامه آموزشی سطح دو مدرسه عصمتیه صرفاً بصورت حضوریِ تمام وقت اجرا می شد ولی تنوع شرایط مخاطبان مرکز اقتضا می کرد برنامه های مختلفی تهیه و اجرا شود، ازاین روی برای فراگیر کردن تحصیلات دینی بانوان و پاسخگویی به نیازها و شرایط مختلف، علاوه برشیوه حضوری دوره های تمام وقت، شیوه های دیگری نیز در این مدرسه به اجرا گذاشته شد:

•دوره نیمه حضوری سطح دو: این برنامه ازسال1387 اجرایی شده وبخشی ازجامعه بانوان را که بخاطر برخی مشکلات مانند خانه داری واشتغال، امکان تحصیل حضوری را نداشتند، تحت پوشش قرارداده است.

•دوره پاره وقت: به منظور توسعه معارف الهی و تحت تعلیم و تربیت قرار دادن بخش قابل توجهی از جامعه بانوان که بخاطر برخی مشکلات مانند خانه داری و اشتغال امکان تحصیل تمام وقت را نداشتند، این برنامه از سال1391در مدرسه به اجرا درآمد. که به یاری خداوند متعال در سال 1397 شاهد فارغ التحصیلی اولین ورودی های این دوره خواهیم بود.

مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای واحد آموزش

*امور مربوط به ساماندهی اساتید مدرسه

با عنایت به جایگاه بی نظیر استاد به عنوان شخصیت جامعِ کمالات معنوی وعلمی و تأثیرگذار در تعلیم و تربیت طلاب و ضرورت احراز صلاحیت های علمی، فکری، اخلاقی و مهارتی اساتید، تدوین واجرای طرح ساماندهی اساتید امری ضروری و حیاتی است، ازاین رومعاونت آموزش اهتمام ویژه ای به طرح ساماندهی و ارتقای علمی و مهارتی اساتید داشته است.

برخی اقدامات مهم این بخش عبارتنداز:

1.ساماندهی امورجذب اساتید و معرفی داوطلبین تدریس به مدیریت استان جهت کسب  مجوز و غنی سازی کادر علمی مدرسه

2. طراحی و برگزاری کلاسهای آموزش ضمن خدمت اساتید به منظور ارتقای سطح علمی و معنوی اساتید

* اقدامات انجام شده در خصوص امور مربوط به طلاب مدرسه

برخی اقدامات مهم این بخش عبارتنداز:

1. مدیریت خدمات آموزشی طلاب از مرحله ثبت نام تا فارغ التحصیلی

2.اجرای برنامه های مكمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نظیر المپیادها و مسابقات علمی

3.تقویت بنیه علمی طلاب با تشکیل کلاس های تقویتی دروس اصلی و  تخصصی فوق العاده

4.تمامی خدمات پذیرشی داوطلبین از مرحله تبلیغات پذیرش، ثبت نام اینترنتی داوطلبان، برگزاری مصاحبه، ثبت نام نهایی قبول شدگان و تشکیل پرونده پذیرشی و آموزشی آنان و…

فایل کامل به صورت پی دی اف در پیوست قرار داده شده است.

 

 
انَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ